Afstoffen en opfrissen – MagaZiNe Sligro

    magaZiNe maken like a boss. Samen met het team van iMediate en Sligro is het weer gelukt. Al een tijdje verkrijgbaar in alle Sligro vestigingen maar genoeg redenen om hem hier nog even goed te laten zien.

    REFRESH: tijd voor bezinning, tijd om af te stoffen, op te frissen en ons voor te bereiden op een frisse nieuwe start.

    Bekijk het hele nummer hier.

    Voor magaZiNe coördineer ik de gehele realisatie: van brainstorm tot aanleveren bij de drukker.

    Mintgroen sponsort damesvoetbalteam van SV Zwolle

    Dit najaar doe ik samen met een groep sportieve vrouwen mee aan de 30+ damesvoetbalcompetitie op vrijdagavond. Mintgroen sponsort de shirts samen met Kraan coaching & mediation en Wolthers Jagersma Advocaten.

    Onlangs hadden we voor het eerst onze outfits aan en werd dat meteen even mooi vastgelegd door Ferdy Damman.
    Nu nog winnen…..aan de voorbereiding heeft het niet gelegen.

    Lees er hier meer over.

    Mintgroen aan de slag bij Gnaffel

    Sinds juli 2019 is Jolanda Koopman werkzaam als Marketing- en Publiciteitsmedewerker bij Theater Gnaffel in Zwolle. Gnaffel? Ja, Gnaffel, het jeugdtheatergezelschap dat voorstellingen maakt met poppen en mensen; een uniek genre in Nederland. Waarom zette ze de stap vanuit de commerciële sector naar de cultuursector?

    Als freelancer op het gebied van content marketing was Jolanda op zoek naar een nieuwe klus voor erbij. Op social media zag ze de vacature voor Marketing- en Publiciteitsmedewerker bij Theater Gnaffel voorbij komen, nota bene in haar eigen woonplaats Zwolle. Toen ze de functieomschrijving las, werd ze enthousiast.

    Lees het hele interview op Culturele Vacatures over mijn comeback in de culturele sector hier.

     

    Razende reporter vtwonen en designbeurs

    Morgen begint voor mij een leuke nieuwe klus. Van 27 september tot en met 2 oktober ben ik Razende Reporter op de vtwonen en designbeurs. Mintgroen houdt iedereen die het maar leuk vindt tijdens de beurs op de hoogte van het laatste beursnieuws, grappige weetjes en natuurlijk heel veel primeurs en woontrends. Volg op Facebook, Twitter en Instagram en blijf via foto’s, interviews en vlogs op de hoogte. See u!

    Facebook: klik hier.
    Instagram: klik hier.
    Twitter: @vtwdbeurs #vtwdbeurs

     

    Contentmarketing van Home@Home

    Webshop en opdrachtgever Home@Home deelt nieuwe collecties in op basis van bekende markten in grote steden zoals Marrakesh, Nice, Melbourne en Berlijn. Door maandelijks producten aan een stad te koppelen zijn de invalshoeken voor relevante content eindeloos.

    Denk aan tips voor bijzondere eetcafés, interviews met lokale upcoming ontwerpers en recepten van traditionele lokale gerechten. Allemaal interessante content voor woonfans, foodies en globetrotters. Via social media worden de verschillende doelgroepen per interessegebied geïnformeerd.

    Mijn eerste blog op Home@Home staat live. Over het Wohnzimmer Café, dat meteen een leuke tip is voor als je binnenkort naar Berlijn gaat. Berlijn inspireert.

    Op elke hoek van de straat, in kleine boetieks en experimentele conceptstores presenteren jonge Berlijnse ontwerpers hun nieuwste producten. De mooiste meubels liggen soms letterlijk op straat.
    Een mekka voor woonliefhebbers, zoals ik.

    Lees hier mijn blog.

    Legionella-expert

    Ik blog regelmatig over onderwerpen die niet dicht bij mij staan. Bijvoorbeeld over de bescherming van Intellectueel Eigendom, de recruitment van professionals in de engineering of over prioritaire instellingen die verplicht zijn een beheersplan op te stellen om legionella te voorkomen. Mensen die mij kennen weten dat ik hier in mijn vrije tijd niet mee bezig ben.

    Gelukkig begint een blog altijd met een (telefonisch) interview. Dit zijn meestal leuke gesprekken waarin ik overspoeld word met informatie. Aan mij de taak om structuur aan te brengen.

    Een bedrijfseigenaar vindt veel zaken over zijn product of dienst heel vanzelfsprekend. Dat geldt niet altijd voor de klant. Daarom is het soms juist fijn dat ik er niet zoveel van af weet. Ik stel vragen die de klant ook zou stellen. Ik zoek de juiste frequentie zodat bedrijf en klant elkaar begrijpen.

    Inmiddels weet ik wel, als je schrijft, leer je veel. Ik mag mezelf bijvoorbeeld legionella-expert noemen. Wie had dat gedacht! Wist jij bijvoorbeeld dat je de douchekop na een vakantie even moet doorspoelen om legionella te voorkomen?

    Voor De Melker Sanitairtechniek schreef ik onlangs de webteksten voor hun nieuwe site en blog ik tweewekelijks.